Mehmet Faruk Çiftçi: Çizimin Ütopik Boyutu

Bugün, ortaokuldan beri takip ettiğim bir sanatçıdan bahsedeceğim. 2004 yılının başlarında ortamın hakim olduğu özgür hip-hop ruhuyla beraber graffitiye başladı ve bu doğrultuda ilerleyerek kendi tarzını oluşturma yolunda emin adımlarla ilerledi. Çizimdeki gelişimine her geçen gün canlı olarak şahit olduğum sanatçının artık tam anlamıyla kendi tarzını yansıttığını söyleyebilirim.

Mehmet Faruk Çiftçi, 1991 yılında Tekirdağ‘da doğdu. Çizimi bir tutku olarak görüyor olsa ki eğitim hayatında bambaşka bir alana yönelip Ankara Üniversitesi‘nde Japon Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı okumaya karar verdi. Şuan halen daha eğitimini sürdüren Çiftçi, eğitiminin bir parçası olarak geçici olarak Tokyo‘da yaşamakta. Uzunca bir süre tipografi üzerinde, harflerin fiziksel durumlarıyla ilgilendi ve daha sonrasında karakter çizimlerine başladı. Şu anda sanatçıyı öne çıkaran ve hakkında yazmak istememi tetikleyen nokta da tam olarak bu çizimleri. Çoğunlukla karakalem işlerini paylaşan Çiftçi, renklendirmeleri gerek kağıt üzerinde gerekse dijital ortamda yapıyor.

Sadece Japon dilinin değil, Japon diliyle beraber kültürünün ve Tokyo’da deneyimlediği yaşam hayatının çizimlerine büyük katkısı olduğu apaçık ortada. Japonların mizacını Orta Asya insanlarıyla buluşturan ve arka planda kendi yarattığı bir dünyanın çizgilerini taşıyan çizimlerine oldukça fazla rastlıyoruz. Bu doğrultuda sanatçının illüstrasyonlarında gerçekçi değil de gerçek dışı bir tutumun hakim olduğunu anlamak pek de zor değil.

Sanatçıyı Instagram ve Behance hesaplarından takip edebilirsiniz.

Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi
Mehmet Faruk Çiftçi
© Mehmet Faruk Çiftçi